2024-03-19

Fridhäll

Sommarhemmet mitt i Skillingaryd

Efter varje vinter  är våren, ljuset och värmen lika välkomna. I maj månad har vi som tradition att starta upp en  ny sommarsäsong på sommarhemmet Fridhäll, Missions- och Pingstkyrkan ansvarar gemensamt för Fridhälls-programmet.

Program sommaren 2024

För tillfället planerar vi för sommarens program, det kommer ut i slutet av april.

Mötesplats

Vår innerliga längtan är att Fridhäll ska få bli en mötesplats både mellan Gud och människor och människor emellan. I den tid som nu är, då många är stressade och har mycket omkring sig, är det viktigt med mötesplatser där relationer kan byggas både till Gud och mellan människor i en skön vacker miljö.

Gott fika

Vid varje mötessammankomst är vår servering öppen där man kan köpa gott  kaffe, fikabröd och glass m.m. till bra priser.

Parken

För barnen finns en lekplats med klätterställning, gungor och ett ”berg” att klättra på.
Här finns också en beachvolleybollplan mitt i parken som kan användas av de som så önskar.
När det är vackert väder går det bra att sitta ute under möten och servering och njuta av den vackra parken.

Fridhäll 100 år

Sommaren 2023 firades att det var 100år sedan Fridhäll byggdes. I samband med jubileet sattes det ihop en liten minnesskrift. Den går att ladda ner här.

Fridhäll ligger vid Parkvägen i Skillingaryd.

Då det är något på Fridhäll går det att ringa dit på 0720-887503 (denna telefon flyttas till Missionskyrkans serveringsvåning efter sommaren)

För hyra av Fridhäll se här.