2024-04-24

Klicka här för att anmäla dig.

Klicka här för att registrera dig i REDO systemet och på så sätt godkänna GDPR.

Klicka här för att ladda ner konfafoldern.

Konfirmationen är ett samarbete mellan frikyrkorna i Skillingarydsbygden.

Tid & plats

Konfirmationsundervisningen kommer vara på tisdagar med preliminär start den 3 september i Missionskyrkan i Skillingaryd. 14.45-16.10  (beroende på skoltider) Vi börjar alltid med att fika tillsammans.

Vi träffas i stort sett varje vecka för lektion.

Fika-ansvar

Vi fördelar fika-ansvaret mellan konfirmanderna så att man (föräldrarna) får ansvara för någon gång var per termin, beroende på hur många konfirmander det är i gruppen.

Kostnad

För att göra konfaåret så bra som möjligt har vi märkt att det är väldigt värdefullt att ha några hajker samt delta på SAU:s konfaläger i slutet av året. För att kunna genomföra detta tar vi en subventionerad kostnad för hela året på 1500kr. Vi vill inte att detta ska vara ett hinder så har man svårt med ekonomin så kan vi hitta en lösning på det. Kan betalas in till Bank-giro: 437-0920 eller Swish 123 553 70 97 märk med konfirmandens namn.

Tisdagen 3 september 14.45 kör vi igång. (Preliminärt)

I mitten av september åker vi iväg på en uppstarts-hajk. Mer info om tid och plats kommer.

Höstlovsresa

Vår förhoppning är att göra en kortare resa under höstlovet. Mer info kommer senare.

Övrigt

En del av konfirmationen är också att gå på gudstjänst vilket ni kommer få göra ett antal gånger per termin.

Vi ser fram emot ett nytt konfa-år och hoppas få träffa just dig!

Tveka inte att höra av er om ni har ytterligare frågor!

• Nicklas Gideskog, nicklas@mkyrkan.com, 072-088 75 00
  • Samuel Drewitz, pastor@hagshult.com, 070-230 64 11