2024-03-14

Lediga tjänster

På denna sida lägger vi upp lediga tjänster för förskolan Framtiden samt församlingen.

Vi söker ungdomsledare 75-100 %

Efter sommaren slutar vår ungdomsledare så vi söker nu hennes efterträdare. Vi har ett stort och härligt ungdomsarbete som omfattar både söndagsskola, UV-scout, tonår, konfirmation m.m. Vi har flera hängivna ideella ledare men som ungdomsledare blir du länken till tonåringarna, där du kan utveckla relationer och hjälpa till att forma och bygga lärljungaskap. Vi ger utrymme i tjänsten att forma den efter de gåvor som Gud har lagt hos dig samtidigt ser vi det som självklart att du finns med i den verksamhet vi har för ungdomar redan.

Vi samarbetar sedan en lång tid tillbaka med Pingstförsamlingen i Skillingaryd och har på ungdomssidan tonår och konfirmationen gemensamt. Vi söker nu dig som skulle trivas bra med att spendera din tid med våra ungdomar. Vi ser att du är en person som är trygg i din tro på Jesus och att du vill dela den med våra ungdomar. Du är en person som självklart tycker bra om att vara med ungdomar och har lätt att skapa relationer.

Tjänsten är på 75-100%. Vi ser gärna att du kan börja i samband med tonårslägret v 32 på Gullbrannagården.

Skicka din ansökan till nicklas@mkyrkan.com.  Har du frågor och funderingar så tveka inte att höra av dig till församlingens pastor Nicklas Gideskog på nicklas@mkyrkan.com eller 0720 88 75 00.